Hoe win je de BouwKennis Marketing Jaarprijs 2017?

Sharing is caring!

Jaarprijs op het blog

De eerste voorbereidingen voor de BouwKennis Marketing Jaarprijs zijn alweer getroffen. De inschrijving van deze prestigieuze prijs is inmiddels geopend. Daarmee is de zoektocht naar het beste marketingconcept van de bouw-, vastgoed- en installatiesector van 2017 officieel gestart. Durf jij het aan om je concept in te schrijven?

Het afgelopen jaar maakte ik voor het eerst kennis met de BouwKennis Marketing Jaarprijs. Wat me eigenlijk direct opviel, is het enthousiasme van marketeers over hun concept. En erg mooi om te zien hoe inspirerend de marketingconcepten zijn voor de rest van de sector!

Van inschrijven…

Deelnemen aan de BouwKennis Marketing Jaarprijs begint uiteraard bij de inschrijving. Kandidaten kunnen hun concept aanmelden met behulp van het inschrijfformulier. Dit formulier bestaat uit 15 vragen over het concept, beginnend bij de strategie en eindigend met de (tot nu toe) behaalde resultaten. Wanneer de termijn voor inschrijven is verstreken, is het de taak aan de vakjury om de concepten te beoordelen. Bij de eerste beoordeling kennen de juryleden een cijfer toe aan de concepten. Naast een algemeen cijfer worden ook de strategie, originaliteit en communicatieve uitrol van het concept apart beoordeeld.

De concepten worden beoordeeld door een afvaardiging van marketingprofessionals uit de bouw. Hierbij een overzicht van de tienkoppige jury (in willekeurige volgorde):

  • Juryvoorzitter: Jarl Langerak (Directeur Marketing & Communicatie VELUX Nederland)
  • Rob Klifman (Algemeen Directeur Bouwmaat Nederland B.V.)
  • Hendrik Hulscher (Regiomanager bij Van Wanrooij Bouw & Ontwikkeling BV)
  • Peter Fraanje (Directeur NVTB)
  • Paul Brouwer (Marketing Manager Hansgrohe Nederland)
  • Wendy Stevens – van den Hanenberg (Marketingmanager Jaga Nederland B.V.)
  • Tanja Bongers (Marketing Manager Wienerberger B.V.)
  • Jan-Paul Schop (Directeur USP Marketing Consultancy)
  • Boudewijn Goedhart (Directeur BouwKennis B.V.)

De jurybeoordelingen worden naast elkaar gelegd en daaruit komen tien genomineerde concepten voort. De tien overgebleven kanshebbers worden op 23 juni uitgenodigd om de jury te overtuigen van hun concept door middel van een elevator pitch. De jury gaat dan over tot de tweede beoordelingsronde en kent wederom cijfers toe aan het concept. Het mooie aan deze dag is dat de jury ook de mogelijkheid heeft tot het stellen van vragen, waardoor de kern van het concept echt goed naar voren komt. Ieder concept ontvangt een certificaat met daarop de jurybeoordeling en aan het einde van de dag zijn de drie finalisten bekend.

… tot winnen!

Voor de drie finalisten start dan eigenlijk de leukste periode, want we gaan een video met ze opnemen die er uiteindelijk voor moet zorgen dat zij er met de BouwKennis Marketing Jaarprijs vandoor gaan. Om de video’s zo gelijkwaardig mogelijk te maken, huren we een professionele cameraploeg in. Vlak na de bekendmaking van de finalisten komen ze samen om gebriefd te worden over de video. De marketeers krijgen opdracht om zelf een script te schrijven voor de film, die dan wordt gefinetuned door de regisseur en ons. In de weken daarna krijgen de finalisten een dagdeel de tijd om samen met de cameraploeg hun winnende video op te nemen. Deze video wordt tijdens de grand finale op de BouwKennis Jaarbijeenkomst vertoond. De stem van de vakjury telt dan nog maar voor 30% en de overige 70% is afkomstig van de bezoekers van de Jaarbijeenkomst. Op donderdag 21 september mag de confetti na enig tromgeroffel dan eindelijk uit de koker knallen: de winnaar van de BouwKennis Marketing Jaarprijs is bekend!

Winnende video 2016

Wil jij graag deel uit maken van dit gave traject? Schrijf jouw onlangs uitgerolde marketingconcept dan direct in via de website. Je kunt je concept uiterlijk 12 mei insturen. We zijn benieuwd naar jullie vernieuwende concepten!

Sharing is caring!


© BouwKennis.   |  Alle rechten voorbehouden

WordPress Cookie Plug-in door Real Cookie Banner