Hoogste klanttevredenheidsscores voor Draka en Geberit onder installateurs

Sharing is caring!

Rotterdam – 18 juli 2019. E-installateurs zijn in 2019 het meest tevreden met Draka als kabelfabrikant. Onder de W-installateurs scoort Geberit (leidingsystemen) het sterkst op het gebied van klanttevredenheid. Dit blijkt uit de Marketing Score Card Klanttevredenheid Installatie, het jaarlijks terugkerende klanttevredenheidsonderzoek van BouwKennis.

Klanttevredenheid is één van de belangrijkste indicatoren voor organisaties om hun succes te meten. Tevreden klanten zijn terugkerende klanten en zorgen voor positieve reviews en mond-tot-mondreclame. De BouwKennis Marketing Score Card Klanttevredenheid peilt daarom elk jaar hoe tevreden E-installateurs, E-adviseurs, W-installateurs en W-adviseurs zijn met de belangrijkste fabrikanten en handelaren aan de hand van 12 belangrijke aspecten. De top 5 in dit bericht is gemaakt aan de hand van het gemiddelde van deze verschillende aspecten.

Draka is de verrassende winnaar onder E-installateurs

Onder E-installateurs komt Draka als kabelfabrikant verassend als winnaar uit de bus. In de afgelopen drie jaar vonden we Draka niet terug in de top 5 met als revanche nu een notering op de eerste plaats. De plaatsen twee tot en met vier worden ingenomen door groothandel Technische Unie, fabrikant Hager (schakel- en verdeelinrichtingen) en fabrikant Gira (schakelmaterialen).

Top 5 toeleveranciers volgens E-installateurs

Bron: BouwKennis/USP Marketing Consultancy, 2019

W-installateur meest tevreden met Geberit en VSH

Fabrikant Geberit (leidingsystemen) krijgt dit jaar de hoogste klanttevredenheidsscore onder W-installateurs. Zij worden op de voet gevolgd door VSH leidingsystemen. In de top vijf onder W-installateurs zien we na Geberit en VSH nog twee fabrikanten van leidingsystemen voorbij komen (respectievelijk REHAU en Viega), gevolgd door fabrikant Alklima (met merk Mitsubishi Electric Koeltechniek).

Top 5 toeleveranciers volgens W-installateurs

Bron: BouwKennis/USP Marketing Consultancy, 2019

BouwKennis Marketing Score Card Klanttevredenheid Installatie

De BouwKennis Marketing Scorecard Klanttevredenheid is een samenwerking tussen BouwKennis en USP Marketing Consultancy en biedt commerciële beleidsmakers structureel inzicht op het gebied van klanttevredenheid. In dit onderzoek is de tevredenheid van E- en W-installateurs (op twaalf verschillende aspecten) en adviseurs (op elf verschillende aspecten, levertijd is hier niet doorgemeten) met de producten en diensten van fabrikanten gemeten. Het onderzoek vond plaats in de periode maart t/m juni 2019.

Neem voor meer informatie over het onderzoek contact op met marktinformatiespecialist Maurice van Dijk via maurice.van.dijk@bouwkennis.nl of 010-206 69 96.

BouwKennis is uitgever van marktinformatie over de bouw-, vastgoed- en installatiesector. Onze producten ondersteunen managers bij het bepalen en invullen van het beleid. Kijk op www.bouwkennis.nl voor meer informatie of om u in te schrijven voor onze digitale nieuwsbrief.

Noot voor de redactie: Wilt u meer informatie, dan kunt u contact opnemen met Carola Heijden (+31 (0)10 206 69 96 of carola.heijden@bouwkennis.nl). Wanneer u (delen van) dit bericht publiceert, ontvangen wij graag een bewijsexemplaar. U kunt dit versturen naar: BouwKennis B.V., Max Euwelaan 51, 3062 MA Rotterdam.

Sharing is caring!


328 thoughts on “Hoogste klanttevredenheidsscores voor Draka en Geberit onder installateurs


Geef een reactie

© BouwKennis.   |  Alle rechten voorbehouden

Cookieconsentbanner door Real Cookie Banner